15.részlet

-Egy tisztasági festés sem ártana...-gondolkodott el Míra..-nem tudtok valahol egy festékboltot?
-De,asszem van egy a városban.-vakarta meg az állát Isaac.
-Nem is baj,ha valaki fiú is vele megy..nem szeretnék rózsaszín szobákat-nevetett Rob.Már régen nem nevetett senki...
-Na.Akkor induljon mindenki a dolgára.-csapott Anna az asztalra.-Rob,és én kajáért,tisztítószerekért,meg minden ilyesmi,Isaac és Míra festékért,Lia,és Rosie pedig intézze el a rezsit.Szerintem nem vesz több időt igénybe 2 óránál.Óra indul!
-Hoppá,hoppá,hoppá...nyugi.-mosolygott Rob.-Ráérünk.
Anna megforgatta a szemét,és kiindult az ajtón,a fiúk pedig értetlenül összenéztek.
-Hé.Őt viselte meg legjobban..-és itt Lia hangja elcsuklott,majd noszogatta Robot,hogy menjen utána.-Isaac,te meg vigyázz magadra,nehogy megint megtaláljon az a vén banya..-mondta komolyan,de a szeme nevetett.
-Nyugi.Nem foglak Katira cserélni.Simította meg az arcát.

***

Két és fél óra múlva már mindenki a klubházban volt,és a délután további részét tervezgették.
-Először is főzzünk valamit,mert én nem ettem reggel óta,és már fél hat elmúlt.-mondta Rob,mire mindenki furcsán nézett rá.-Mivan?A találkát szerveztem,és nem volt időm rá...-gondolkodott el.
-Na jó,mindegy.Szerintem holnap legkorábban el kell kezdenünk a festést,és majd utána a tisztítást..addig úgyis összegányolunk mindent.
-Szerintem érdemesebb lenne a munkások után csinálni bármit is.- szólt közbe Anna.
-Tényleg,mikor jönnek?-kérdezte Isaac.
-Két nap múlva tudnak csak...És nem lesz olcsó.Majdnem a fele a ház árának.
-Hé.Megoldjuk.-mosolygott rá Lia.
A következő nap eseménytelenül telt,majd másnap,miután a munkások beszerelték a gázt,a villanyt,és a vizet,a csapat el kezdett készülődni a kettőkor kezdődő temetésre.
-Annyira nehéz.-huppant le Míra az ágyra,miközben az egyik hálószobában öltözködtek.-Még mindig olyan furcsa,hogy elment.
-Te komolyan még mindig hiszel abban,hogy nincs köztünk legalább a lelke,azok után,hogy többször is trécselni volt alkalmunk Katival?-erőltetett mosolyt az arcára Rosie.
-Na igen..Tényleg,felőle is már régen hallottam,hogy van?-nevetett Rosie,mire Liánál is megtört a jég.
-Nahát, csak nem nevetni hallok valakit?-veregette meg a lány vállát Rosie.
-Úgy fest...el kell engednünk.
Ekkor egy üvegpohár tört össze a földön az alsó konyhában.


-Ha ez Kati,én megölöm!-robogott le Míra melegítőfelsőben és fekete szoknyában.
-Míra,ő szellem.-mondta Lia,majd Rosieval együtt elindultak.
A konyhában egy összetört ezer éves poháron kívül semmit sem találtak.
-Összeszede...-kezdte Rose,de felnézett,és elakadt a hangja,majd odébb rúgta a poharat,és felmutatott a plafon felé.-Nézzétek ,ez ő!Ez ő!És itt van!
-Hé,gyertek!-kiabálta el magát Lia,mire mindenki ott termett.
-Rosie,beszélj vele.-bökte oldalba Rob a lányt.
-Te ehhez jobban értesz.-Rosie előrébb lökdöste a fiút.
A szellem lenézett.
-Tiberia?Ria,tényleg te vagy?


-Igen.Nem bírtam ki nélkületek.-mosolyodott el.
-És...milyen a túlvilág?-kérdezte felcsigázva Rob
-Gyere,megmutatom-nyújtotta le a kezét Ria
-Kössz,mégsem érdekel annyira...-mondta a fiú.-Egyébként..miért jöttél?
-Csak szeretnélek titeket figyelmeztetni,hogy sem Katalin,sem Veronika nem hagy nektek nyugtot,ezután sem..a ravatalozóban is ott lesznek,de kérlek titeket,akadályozzátok meg,hogy bármit is csináljanak..a testemmel.-csuklott el a hangja.
-Hé.Nem engedjük.-mosolygott rá Rosie.
-Nos..tulajdonképpen miattad vagyok itt...
-Igen?..-Rosie elsápadt..
-Azt szeretném,hogy továbbküldj.A túlvilágra.Szükségem van valakire,aki átkísér.
-Persze,nagyon szívesen..de mit kéne tennem?
-Csak arra kérlek,hogy amikor az első rögöt rádobják a koporsómra,helyezz a síromra egy égő rózsát,és három kör alakú kavicsot.
-Ömm...rendben..bár nem tudom,hogy ez miért fog segíteni.
-Reméljük,hogy még sokáig nem is fogjuk megtudni.-motyogta Isaac.


-Ria...sajnálom,hogy többet nem látunk.-bökte ki Míra.
-Én is...-felelte a szellem.-De végülis,egyszer találkozunk.Remélem jóval később.
-És,hogy akadályozzuk meg a ravatolozós esetet?-kérdezte Lia.
-Én sem tudom...-gondolkodott Ria.-Szerintem mindenképp vigyetek magatokkal valami csapdát. 
-És te?Te merre leszel?-kérdezte Rose.
-Azt nektek nem kell tudnotok.Most mennem kell.Lehet még találkozunk ma.Sziasztok.
-Mindjárt temetés.15 perc.El fogunk késni!-kiáltott Robin,majd villámgyorsan elszaladt készülődni.Mindenki visszavonult készülni,bepattantak a kisbuszba,és elindultak.

jelen múlt